Saturday, August 13, 2011

Teka-teki..

Aku suka main teka-teki especially ngan kwn2 sekelas aku. Paling best bila ada teka-teki yg lawak. Memang gelak je la sambil jawab. Ni aku ada beberapa teka-teki untuk korang. Jawapan ada kat bawah =)

Soalan teka-teki :

  1. Waktu malam mereka datang tanpa dijemput. Tetapi waktu siang mereka hilang tanpa diusir.
  2. Lebih banyak korang dapat sesuatu ni lebih sukar korang nak melihat.
  3. Apa benda yg berwarna hitam bila baru didapati, merah apabila digunakan dan putih apabila dibuang?
  4. Apa yang terhasil bila korang baling batu berwarna kuning ke dalam kolam yg berair biru?
  5. Benda ni dipenuhi lubang tetapi sentiasa dipenuhi air.
Cuba try jawab dulu. Lepas tu baru la tengok jawapan. Tapi macam la aku boleh percaya korang. Haha.


Tak jumpa jawapan? Hehe..

Jawapannya! :

  1. Bintang
  2. Kegelapan 
  3. Arang
  4. Percikan air =p
  5. Span (sponge)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...